Monday, July 24, 2017

PERKHEMAHAN TAHUNAN UNIT BERUNIFORM 2017

PERKHEMAHAN TAHUNAN UNIT BERUNIFORM 2017
TEMPAT : PADANG SMK LUBOK CHINA
TARIKH : 21, 22 & 23 JULAI 2017

Jutaan terima kasih kepada:

JAWATAN KUASA INDUK

PENGERUSI                               :  TN. HJ. HUSSIN BIN SIRUN              (PENGETUA)
NAIB PENGERUSI 1                  :  EN. YAHAYA B. HASSAN                  (GPK 1)
NAIB PENGERUSI 2                  :  PN. SEPIAH BINTI IBRAHIM           (GPK HEM)
NAIB PENGERUSI 3                  :  EN. NOORDIN BIN AMBON             (GPK TKTN.6)
NAIB PENGERUSI 4                  :  PN. SITI JALILAH BT. SHARIB       (GPK P KHAS)
PENYELARAS                            :  EN. ABD. JABAR B MD.YUSUF      (GKMP S&M)
SETIAUSAHA         :  PN. SARIDAH BT. MOHAMAD.
P/SETIAUSAHA :  EN. AZRIZAL B. ZAINAL
BENDAHARI :  CIK INTAN SAFINA BINTI ISMAIL

GKMP (PENYELARAS)


TN HJ IBRAHIM BIN HASSAN
PN RAFIDAH BINTI ABD RAHIM
EN ABD JABAR BIN MOHD YUSUF
EN MOHD ZULKIFLI BIN TAIB
PENDAFTARAN / SURAT-MENYURAT
Cik Noorhayati bt. Md Saad
Cik Hairul Suzaina bt. Abd Wahab
Pn. Faeza bt. Rosli

JURUFOTO, DOKUMENTASI DAN KAIN RENTANG
Pn. Syarifah bt. Kahar
En. Masran bin Lanaba
KHEMAH / PERALATAN
En. Mohd Sharif b. Baba
En. Bahaman b. Khamis
En. Mohamad b. Manaf
En. Mohamad Fairuz b. Mohamad Rasip
SIARAYA
En. Mohd Nasrun b. Abd. Karim
               KEM KOMANDAN                              : EN. AZRIZAL B. ZAINAL
TIM. KEM KOMANDAN 1                 : EN. SAHRIZAN B. ISMAIL
TIM. KEM KOMANDAN 2                 : EN. AIZUDDIN B. ABDULLAH
TIM. KEM KOMANDAN 3                 : PN. JUAINI BT. ISMAIL
TIM. KEM KOMANDAN 4                 : CIK AFZAN BT. AWANG

KEROHANIAN (KADET POLIS)
En. Anas b. Yunus
En. Md Hadun b. Musa
En. Danial b. Othman
En. Azahari b. Bahrom
Pn. Noralilah bt. Abd Hamid
Pn. Hamidah bt. Othman.
Cik Nurul Nadiah bt. Rahman
TALI TEMALI (PENGAKAP)
En. Mohd. Nurillhafizs b. Othman
Pn. Nor Hidayah bt. Suhaimi
Pn. Siti Nurhanim bt. Hashim
Pn. Dayang Kusnah bt. Tail
Pn. Hjh Amnah bt. Mohd Sani
Pn. Sapiah bt. Ali
ASAS PERTOLONGAN CEMAS (PBSM)
En. Muhammad Najib b. Abdul Rahman
Pn. Norazirah bt. Md Yusof
Pn. Roziawati bt. Haron
Pn. Rahanim bt. Osman.
ASAS KAWAD KAKI (PKBM LAUT)
Pn. Nurulhuda bt. Abdul Malek
En. Masran b. Lanaba
Pn. Izatul Suhaiza bt. Yaacob
Pn. Siti Nor Ermylia bt. Muhammad
Pn. Nor Farhana bt. Abdullah

IKHTIAR HIDUP (PANDU PUTERI)
Cik Intan Safina bt. Ismail
Pn. Noraida bt. Mahmud
Pn. Norita bt. Yaakob
Pn. Mazlaini bt. Mohamed Dali
Pn. Fazila bt. Ahmad Jakhisi
Pn. Norlaila Suria bt. Ahmad Sukadi
Pn. Hafizan Nur bt. Ahmad
EXPLORACE (PUTERI ISLAM)
Pn. Rashadah bt. Awang
Pn. Noraini bt. Mohamad
Pn. Norhalimah bt. A. Wahid
Pn. Hjh Noor’aishah bt. Abdul Karim
Pn. Latifah bt. Omar
Pn. Hjh Zahriah bt. Hj Zuber
PANDU ARAH (KRS)
Cik Siti Farius bt. Shamsudin
En. Zaifulnizam b. Ahmad
Pn. Asiah bt. Osman
Pn. Sumiyati bt. Hamzah
Pn. Suraya bt. Ahmad
Cik Norhaziela bin Zarawi
PENYEDIAAN MAKANAN DAN MINUMAN DAN JAMUAN BBQ - (SILAT, JPAM DAN PENGAKAP LAUT)
Pn. Hjh Norazizah bt. Kasmuni                         
En. Mohd Khir b. Maarun                                   
Pn. Nor Aidahtul Fitri bt. Tohid                          
En. Hashim b. Main                                          
Pn. Nor Azizah bt. Abdul Hamid                       
Tn. Hj. Mazlan bin Harouni
Pn. Syahirah bt.Rosli
Pn. Kartini bt. Meera Hussain
Pn. Shalina bt. Mohd Sharif
Pn. Fadzilah bt. Janudin
PERTANDINGAN HAKKA (BOMBA)
En. Muhammad Zakaria b. Abd. Hadi
Pn. Syarifah bt. Kahar
Semua GKMP (Hakim)

Xcellent..tahniah

Salah seorang juri yang adil dan saksama
KAWALAN &KESELAMATAN
En. Amirul Asraf b. Abd. Hamid
Cik Nurfatin Liana bt. Zainol
Pn. Noor Hidayati bt. Wahab
Cik Samiah bt. Junus
Pn. Hanan bt. Abdul Rashid
Cik Ros Ashakirah bt. Che Ismail

PENGACARA MAJLIS PENUTUP
Tn. Hj. Jasmi b. Md. Tegol
HADIAH/CENDERAHATI
Pn. Aiza Azwana bt. Aris        
Pn. Hjh Norihan bt. Ismail
BUKU PROGRAM
Cik Siti Nurizyan bt. Jumaat
SIJIL
Pn. Siti Soleha bt. Yunus
Pn. Rosmah bt. Jaafar
Pn. Noor Hayati bt. Aliasan

CATATAN:

Terima kasih :

1.  Tn Pengetua yang sangat supportive, minta izin guna duit RM 1000  sumbangan PIBG (terima kasih NYDP PIBG) untuk beli khemah, siap tambah lagi RM 500.
2. GPK 1 sudi datang merasmikan penutup perkhemahan.
3. Cikgu Sharif Baba tolong belikan khemah 11 unit dan sewa khemah besar, selesai masalah kakak. 
4. Cikgu Azrizal, Aizuddin, Afzan dan Juaini yang bertunggu bertangga sepanjang 3 hari 2 malam sepanjang aktiviti berlangsung, tak tau macam mana kakak nak cakap terima kasih lagi.
5. Cikgu Zakaria dan Syarifah yang memperkenalkan dan membimbing peserta sehingga mampu memberikan persembahan terbaik untuk pertandingan hakka. Kakak suke....
6. Cikgu Zaiful yang tidak berkira dalam pekerjaan dan sudi membantu memberi taklimat persiapan perkhemahan serta mengizinkan penggunaan bengkel sebagai bilik urus setia. Hancur lumat bilik tu sepanjang 2/3 hari tu. Kakak terhutang budi dan nyawa.
7. Cikgu Norazizah Kasmuni tulang belakang aktiviti BBQ, tolong kira hutang kakak ye, hutang duit kakak boleh bayar tapi hutang budi kakak bawak mati.
8. Cikgu Zulkifli Taib (dan anak) yang ke hulu ke hilir mempastikan pengurusan makanan berjalan lancar. Cikgu Zul juga jadikan bengkelnya sebagai markas BBQ. Terima kasih tolong hangkut dapur BBQ dari rumah Cikgu Norazizah. Cikgu Zul juga sediakan hadiah yang sesuai, kakak cuma list kan sahaja, tau-tau dah siap. Besar pengorbanan cikgu Zul, semuga Allah limpahkan ketenangan jiwa, kesihatan yang baik serta keluarga yang bahagia buat cikgu Zul.
9. Ustz Khir dan Cikgu Mazlan yang basuh 15 ekor ayam, kejung tangan... kau ghase? Tak nak post gambar, low profile katanya.
10. Cikgu-cikgu yang datang bawak tulang rusuk dan keretapi, lagi panjang keretapi lagi nampak meriah suasana.
11. Pelajar Pra U 1 yang sangat membantu dan memudahkan urusan guru, semuga Allah merahmati kalian.
12. Ibu bapa pelajar yang mengizinkan anak-anak mereka menyertai perkhemahan, semuga anak-anak mereka mendapat manafaat, jika tidak sekarang, mungkin pada masa hadapan. Insya Allah.
13. Semua rakan guru yang tidak mampu disebut satu persatu, kecil atau besar sumbangan tetap ada nilainya di sisi Allah swt.
14. Maaf juga kerana kutip bayaran RM 5, bukan semata-mata BBQ tetapi lebih bermaksud sebagai sumbangan untuk menampung perbelanjaan pelajar yang hanya bayar RM 5 untuk perkhemahan. Mana ada pakej dalam dunia ni yang tawarkan percutian 3 hari 2 malam dengan bayaran RM 5. Kiranya seorang cikgu menaja seorang pelajar. Terima kasih banyak-banyak, minta halalkan apa yang terlebih terkurang.
15. Setiap manusia ada kelebihan dan ada kekurangan, jadi kita perlu saling melengkapi bukan menyakiti.....tettttt!!

Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah menghantar orang-orang yang baik  di sekeliling kami untuk membantu dan dipermudahkan segala urusan.

Sekadar renungan:
Hidup untuk bersaing melelahkan. 
Hidup untuk berkongsi mendamaikan. 
   Hidup untuk memberi membahagiakan. 

- Pahrol Md Juoi


 بارك الله فيكم

Thursday, September 11, 2014

APABILA MANUSIA TIDAK LAGI AMANAH...


"Lembaga Peperiksaan hari ini membatalkan kertas peperiksaan Bahasa Inggeris 014/1 dan 014/2 bagi Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2014 kerana didapati turut bocor.
  
Dalam kenyataannya, badan peperiksaan itu mengumumkan 30 September sebagai tarikh baharu untuk kertas peperiksaan berkenaan, bersekali dengan pengambilan semula kertas Science 018, 028 dan 038 yang ditangguhkan sebelum ini kerana kebocoran kandungan soalan yang dikesan.
  
"Adalah dimaklumkan bahawa Lembaga Peperiksaan telah menerima laporan bahawa kertas peperiksaan Bahasa Inggeris 014/1 dan Bahasa Inggeris 014/2 bagi  UPSR 2014 telah didapati bocor.
  
"Lembaga Peperiksaan telah menjalankan siasatan dan mendapati perkara ini benar," kata kenyataan itu.
  
Semalam, ia mengumumkan kertas peperiksaan Science 018, 028, 038 ditangguhkan ke 30 September ini kerana kandungan soalannya didapati tersebar melalui media sosial"


Memalukan.... begitulah apabila manusia tidak lagi bersifat amanah... tunggu sahajalah saat kehancurannya. 

Monday, May 12, 2014

Pengalaman baru

Ketika aku masih blank blink menerima jawatan baru, aku diarahkan berkursus lima hari di IAB Nilai menggantikan Tuan Pengetua. Berubah juga air muka aku... tapi apa kan daya,aku kan menurut perintah.
5 hari berkursus cukup untuk membuat badanku sakit-sakit. (Tu bukan gambar aku).
Aku ambil yang positif sahaja... banyak yang aku belajar dan semuanya jadi pengalaman berharga dalam hidup aku.
Kenangan 5-9 Mei 2014

Friday, February 7, 2014

2014

2014:  Hidup adalah lembaran baru. Penggantian tahun adalah penggantian bab kehidupan.Marilah menulis judul kehidupan tahun ini dengan penuh keimanan.
JIWA akan sepi tanpa TEMAN
HATI akan mati tanpa IMAN
HARI ini adalah KENYATAAN
SEMALAM adalah KENANGAN
ESOK adalah IMPIAN

Esok bagaikan misteri
Jangan berhenti berharap meskipun tahun telah berganti
Indahnya tahun baru 2014 ini
Moga menyinari hidup kita untuk selalu hanya beribadah kepada Allah SWT
 25 Januari - aktiviti gotong royong. Kami diamanahkan menguruskan Bilik Gerakan yang masih 'sifar'. Semuga kami mampu 'mengubah'nya. 
Terima kasih atas segala bantuan, Allah swt sahaja yang akan membalasnya.
 27 Jan - minggu aku bertugas.
suasana perhimpunan mingguan
30 Januari - Kejohanan Merentas Desa
ada cabutan bertuah untuk mereka yang bertuah
5 Februari - sambutan Maulidur Rasul
semangatnya 'akak'....
acara wajib... yang lain semua 'sunat'... kan kan kan

Sekadar renungan : GURU - tanggungjawabnya berat jika diambil berat, mudah jika diambil mudah dan mulia jika dilaksanakan sepenuh jiwa.

Sunday, November 24, 2013

SEMINGGU BERLALU...

Seminggu sudah cuti sekolah berlalu.... muhasabahlah apa yang kita telah buat sepanjang tempoh itu. Jika setiap saat/minit/jam/hari dimanafaatkan, tidak ada istilah 'cepatnya cuti habis' seperti yang sering dikeluhkan kebanyakan orang.
Minggu ini juga masuk minggu ke empat peperiksaan SPM. Hari ni juga hari last aku buat minuman untuk pelajar, legalah sikit... penat dik non. Aku harap jika ada sebesar hama pun kebaikan yang aku buat biarlah Allah swt kurniakan balasan baiknya kepada anak-anak aku.


ISNIN
(25.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
SCIENCE 1
EN ABDUL JABAR BIN MOHD YUSUF
8.00 – 9.15 pagi
PHYSICS 1
PN AIZA AZWANA BINTI ARIS
10.00 – 12.30 tgh
SCIENCE 2
PN SUHANNA BINTI ZAINUDIN
10.00 – 12.30 tgh
PHYSICS 2
CIK SITI NUR ERMILIA
2.00 – 3.30 ptg
PHYSICS 3
PN HJH NURAISYAH BINTI ABDUL KARIM

SELASA
(26.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
CHEMISTRY 1
PN NORADILAH BINTI KAMAL
10.00 – 12.30 tgh
CHEMISTRY 2
PN NORALILAH BINTI ABDUL HAMID
2.00 – 3.30 ptg
CHEMISTRY 3
PN HJH NURAISYAH BINTI ABDUL KARIM


RABU
(27.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
PERDAGANGAN 1
PN NORAIDA BINTI MAHMUD
8.00 – 9.15 pagi
BIOLOGY 1
PN NORAZIZAH BINTI ALIAS
10.00 – 12.00 tgh
PERDAGANGAN  2
PN SHALINA BINTI SHARIF
10.00 – 12.30 tgh
BIOLOGY 2
PN NORHAYATI BINTI ALIASAN
2.00 – 3.30 PTG
BIOLOGY 3
PN HADIJAH BINTI SABTU
KHAMIS
(28.11.2013)
8.00 – 10.30 pagi
KESUSASTERAAN MELAYU
PN HADIJAH BINTI SABTU