Thursday, September 11, 2014

APABILA MANUSIA TIDAK LAGI AMANAH...


"Lembaga Peperiksaan hari ini membatalkan kertas peperiksaan Bahasa Inggeris 014/1 dan 014/2 bagi Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2014 kerana didapati turut bocor.
  
Dalam kenyataannya, badan peperiksaan itu mengumumkan 30 September sebagai tarikh baharu untuk kertas peperiksaan berkenaan, bersekali dengan pengambilan semula kertas Science 018, 028 dan 038 yang ditangguhkan sebelum ini kerana kebocoran kandungan soalan yang dikesan.
  
"Adalah dimaklumkan bahawa Lembaga Peperiksaan telah menerima laporan bahawa kertas peperiksaan Bahasa Inggeris 014/1 dan Bahasa Inggeris 014/2 bagi  UPSR 2014 telah didapati bocor.
  
"Lembaga Peperiksaan telah menjalankan siasatan dan mendapati perkara ini benar," kata kenyataan itu.
  
Semalam, ia mengumumkan kertas peperiksaan Science 018, 028, 038 ditangguhkan ke 30 September ini kerana kandungan soalannya didapati tersebar melalui media sosial"


Memalukan.... begitulah apabila manusia tidak lagi bersifat amanah... tunggu sahajalah saat kehancurannya. 

Monday, May 12, 2014

Pengalaman baru

Ketika aku masih blank blink menerima jawatan baru, aku diarahkan berkursus lima hari di IAB Nilai menggantikan Tuan Pengetua. Berubah juga air muka aku... tapi apa kan daya,aku kan menurut perintah.
5 hari berkursus cukup untuk membuat badanku sakit-sakit. (Tu bukan gambar aku).
Aku ambil yang positif sahaja... banyak yang aku belajar dan semuanya jadi pengalaman berharga dalam hidup aku.
Kenangan 5-9 Mei 2014

Friday, February 7, 2014

2014

2014:  Hidup adalah lembaran baru. Penggantian tahun adalah penggantian bab kehidupan.Marilah menulis judul kehidupan tahun ini dengan penuh keimanan.
JIWA akan sepi tanpa TEMAN
HATI akan mati tanpa IMAN
HARI ini adalah KENYATAAN
SEMALAM adalah KENANGAN
ESOK adalah IMPIAN

Esok bagaikan misteri
Jangan berhenti berharap meskipun tahun telah berganti
Indahnya tahun baru 2014 ini
Moga menyinari hidup kita untuk selalu hanya beribadah kepada Allah SWT
 25 Januari - aktiviti gotong royong. Kami diamanahkan menguruskan Bilik Gerakan yang masih 'sifar'. Semuga kami mampu 'mengubah'nya. 
Terima kasih atas segala bantuan, Allah swt sahaja yang akan membalasnya.
 27 Jan - minggu aku bertugas.
suasana perhimpunan mingguan
30 Januari - Kejohanan Merentas Desa
ada cabutan bertuah untuk mereka yang bertuah
5 Februari - sambutan Maulidur Rasul
semangatnya 'akak'....
acara wajib... yang lain semua 'sunat'... kan kan kan

Sekadar renungan : GURU - tanggungjawabnya berat jika diambil berat, mudah jika diambil mudah dan mulia jika dilaksanakan sepenuh jiwa.

Sunday, November 24, 2013

SEMINGGU BERLALU...

Seminggu sudah cuti sekolah berlalu.... muhasabahlah apa yang kita telah buat sepanjang tempoh itu. Jika setiap saat/minit/jam/hari dimanafaatkan, tidak ada istilah 'cepatnya cuti habis' seperti yang sering dikeluhkan kebanyakan orang.
Minggu ini juga masuk minggu ke empat peperiksaan SPM. Hari ni juga hari last aku buat minuman untuk pelajar, legalah sikit... penat dik non. Aku harap jika ada sebesar hama pun kebaikan yang aku buat biarlah Allah swt kurniakan balasan baiknya kepada anak-anak aku.


ISNIN
(25.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
SCIENCE 1
EN ABDUL JABAR BIN MOHD YUSUF
8.00 – 9.15 pagi
PHYSICS 1
PN AIZA AZWANA BINTI ARIS
10.00 – 12.30 tgh
SCIENCE 2
PN SUHANNA BINTI ZAINUDIN
10.00 – 12.30 tgh
PHYSICS 2
CIK SITI NUR ERMILIA
2.00 – 3.30 ptg
PHYSICS 3
PN HJH NURAISYAH BINTI ABDUL KARIM

SELASA
(26.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
CHEMISTRY 1
PN NORADILAH BINTI KAMAL
10.00 – 12.30 tgh
CHEMISTRY 2
PN NORALILAH BINTI ABDUL HAMID
2.00 – 3.30 ptg
CHEMISTRY 3
PN HJH NURAISYAH BINTI ABDUL KARIM


RABU
(27.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
PERDAGANGAN 1
PN NORAIDA BINTI MAHMUD
8.00 – 9.15 pagi
BIOLOGY 1
PN NORAZIZAH BINTI ALIAS
10.00 – 12.00 tgh
PERDAGANGAN  2
PN SHALINA BINTI SHARIF
10.00 – 12.30 tgh
BIOLOGY 2
PN NORHAYATI BINTI ALIASAN
2.00 – 3.30 PTG
BIOLOGY 3
PN HADIJAH BINTI SABTU
KHAMIS
(28.11.2013)
8.00 – 10.30 pagi
KESUSASTERAAN MELAYU
PN HADIJAH BINTI SABTU

Monday, November 18, 2013

CUTI CUTI ...SEKOLAH

18 Nov - hari pertama cuti sekolah, tapi suasana nampak meriah pulak kat sekolah hari ni, pertama kali aku tengok cuti yang sangat meriah... Alhamdulillah.
Tadi Pengetua datang kat bilik minta soft copy tapak e-prestasi... dia kata tak reti nak buat... ingat frasa aku tu 'bohong aku bohonglah korang sume' ki ki ki
Minggu ni aku rasa nak datang 18/20 Nov sahaja... aku pun nak cuti-cuti Mesia jugak, takkan cuti cuti sekolah aja. Sebenarnya cuti sekolah aku nak jadi Cinderella yang kerjanya menyapu dan mop lantai.




TARIKH

WAKTU

MATAPELAJARAN

GURU BERTUGAS

ISNIN
(18.11.2013)
8.00 – 9.15 pagi
MATHEMATICS 1
PN NORITA BINTI YAACOB
10.00 – 12.30 tgh
MATHEMATICS 2
PN HJH NORIHAN BINTI ISMAIL
SELASA
(19.11.2013)
8.00 – 11.00 pagi
PENDIDIKAN SENI VISUAL 2
EN MOHD SHAHRANI BIN IBRAHIM
2.00– 4.30 ptg
TASAWWUR ISLAM 2
CIK NURHIDAYA BINTI WASMON


RABU
(20.11.2013)
8.00 – 10.00 pagi
PENDIDIKAN ISLAM 1
PN NORHALIMAH BINTI ABDUL WAHID
8.00 – 10.30 pagi
PENDIDIKAN SYA. ISLAMIYAH 2
8.00 – 10.30 pagi
PEND.MORAL/
EN MASRAN BIN LANABA
11.15 – 12.55 tgh
PENDIDIKAN ISLAM 2
PN SYAHIRA BINTI ROSLI
11.15 – 12.30 tgh
PEN SYA ISLAMIYAH 1
2.00 – 4.30 ptg
REKA CIPTA
PN SYARIFAH BINTI KAHAR

KHAMIS
(21.11.2013)
8.00 – 10.00 pagi
ADDITIONAL MATH. 1
PN SHARINA BINTI ISMAIL
11.15 – 12.30 tgh
TASAWWUR ISLAM 1
PN NORAINI BINTI MOHAMAD
2.00 – 4.30 ptg
ADDITIONAL MATH. 2
EN AZIMI BIN AMAN